Mr.Reza

سلام خوش آمدید

مسابقات جسورانه چیست؟

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲ ب.ظ

بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه به‌منظور افزایش انگیزه و هیجان اعضای محترم بآشگاه و همچنین برقراری رقابت سالم میان شرکت‌کنندگان، اقدام به ایجاد نوع جدیدی از مسابقات تحت عنوان «مسابقات جسورانه» نموده است. مسابقات جسورانه در راستای تامین نظر عده‌ای از فعالین بازار سرمایه که تمایل به حضور در مسابقات و رقابت‌هایی دارند که ریسک و هیجان بیشتری داشته و در کنار آن می‌خواهند از امتیاز و جوایز بیشتری برخوردار گردند، راه‌اندازی گردیده است.

مسابقات جسورانه چیست؟

مسابقات جسورانه نوع جدیدی از مسابقات بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه است که سوالات آن ماهیت پیش‌بینی دارد و شرکت‌کنندگان بر اساس اطلاعات یا تکنیک‌های تخصصی و معاملاتی می‌توانند به آن پاسخ دهند.

سوالات این بخش با برچسب جسورانه مشخص‌شده است و افراد برای حضور در این نوع از مسابقات، باید مقدار مشخصی امتیاز را به‌عنوان امتیاز مشارکت، به اشتراک‌گذارند. این امتیاز برای هر سوال توسط مدیر سایت به‌صورت یک بازه تعریف می‌شود. به برندگان این سوالات با توجه به ضریب تاثیر که برای هر گزینه تعبیه شده، جایزه تعلق می‌گیرد.

چند تعریف جدید

امتیاز مشارکت:

میزان مشخصی از امتیاز است که اعضای بآشگاه برای شرکت در مسابقه، انتخاب کرده و به اشتراک می‌گذارند. این امتیاز می‌تواند به ازای هر مسابقه متفاوت باشد.

حداقل و حداکثر امتیاز مشارکت:

بازه مجاز برای امتیاز مشارکت است که مقدار آن می‌تواند برای هر مسابقه متفاوت باشد. این بازه توسط مدیر سایت تعیین می‌شود و نشان‌دهنده کمترین و بیشترین امتیازی است که اعضا می‌توانند برای شرکت در مسابقه به اشتراک گذارند.

ضریب تاثیر:

ضریب تاثیر عددی است که پس از اتمام مهلت مسابقه در مقابل هر گزینه نمایش داده می‌شود.  این عدد متاثر از موارد زیر است:

۱- مجموع امتیازی که کل شرکت‌کنندگان برای حضور در این مسابقه به اشتراک گذاشته‌اند.

۲- مجموع امتیازی که پاسخ‌دهندگان به یک گزینه مشخص، به اشتراک گذاشته‌اند.

اگر پاسخی که شرکت کننده انتخاب کرده است، پاسخ صحیح باشد، میزان هدیه امتیازی وی برابر خواهد بود باحاصل‌ضرب ضریب تاثیر در امتیازی که وی به اشتراک گذاشته است.

ریسک مسابقه:

برخلاف مسابقات عادی که هیچ امتیازی از برندگان یا بازندگان کسر نمی‌شود، در این نوع مسابقه هر عضو بآشگاه، مقداری امتیاز را به اشتراک می‌گذارد. درصورتی‌که عضو بازنده مسابقه باشد، این امتیاز به وی بازگردانده نمی‌شود. علاوه بر این افراد برنده متناسب با امتیاز مشارکت خود و همچنین ضریب تاثیر گزینه انتخابی، امتیاز مربوط به برنده را دریافت می‌کنند. لذا از دست دادن امتیاز مشارکت برای بازندگان و تفاوت در میزان امتیاز برندگان، ریسک این مسابقات محسوب می‌شود.

بازگشت امتیاز مشارکت:

درصورتی‌که سوال مربوط به مسابقات جسورانه پس از انتشار پاسخ آن، به هر دلیلی لغو شود، امتیاز افراد بازنده پس از لغو سوال به آن‌ها بازگردانده می‌شود. دقت داشته باشید اگر پاسخ سوال منتشرشده باشد، برندگان امتیاز دریافت کرده‌اند؛ لذا با لغو سوال، امتیازی به ایشان عودت داده نمی‌شود.

قوانین شرکت در مسابقات جسورانه

  • هر عضو بآشگاه برای شرکت در مسابقات جسورانه باید مقدار مشخصی از بازه مجاز امتیاز سوال را به‌عنوان امتیاز مشارکت تعیین نماید.

۲-پس از شرکت در مسابقات جسورانه بلافاصله معادل امتیاز مشارکت از حساب باشگاه شرکت‌کننده کسر می‌شود.

۳-امتیاز کسر شده تحت هیچ شرایطی به‌جز لغو سوال، به‌حساب شرکت‌کننده برگردانده نمی‌شود.

۴-پس از ارسال پاسخ، امکان تغییر یا اصلاح گزینه ارسال‌شده وجود ندارد.

۵-پس از پایان مهلت شرکت در مسابقه، امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

۶-امکان خرج کردن امتیاز خارج از بازه تعیین‌شده امکان‌پذیر نیست؛ یعنی شرکت‌کننده نمی‌تواند امتیازی کمتر از حداقل یا بیشتر از حداکثر مقداری که توسط مدیر مسابقه تعیین‌شده است، انتخاب کند.

۷-پس از ثبت امتیاز ورودی و ارسال پاسخ سوال، امکان تغییر در میزان امتیاز ورودی وجود ندارد.

۸- امتیاز شرکت در مسابقه معادل ۲۰ امتیاز خواهد بود؛ یعنی همانند مسابقات عادی، به‌محض شرکت در سوال و ارسال پاسخ، ۲۰ امتیاز مشارکت به شرکت‌کننده پرداخت می‌شود.

بخش‌های مختلف سوال جسورانه

هر مسابقه جسورانه از بخش‌های تشکیل‌شده است:

  • در بخش ابتدایی صفحه: کد سوال، مهلت پاسخگویی به سوال (تاریخ و ساعت)، تاریخ انتشار سوال و نام طراح
  • بخش اصلی: تاییدیه قوانین و مقررات مسابقات جسورانه، محل درج امتیاز ورودی، عنوان و متن سوال، میزان کل و متوسط امتیاز ورودی شرکت‌کنندگان
  • بخش انتهایی: گزینه‌های پاسخ سوال، برچسب‌های مرتبط، دکمه ارسال پاسخ و انصراف، جدول شرکت‌کنندگان و نمودار پاسخ به گزینه‌ها

چگونه در مسابقات جسورانه شرکت کنیم؟

  • ورود به بآشگاه با استفاده از نام کاربری و رمز عبور (اگر عضو بآشگاه نیستید، می‌توانید هم‌اکنون عضو شوید.)
  • انتخاب سوالات جسورانه برای شرکت
  • انتخاب چک باکس قوانین و مقررات
  • درج امتیاز ورودی بر اساس بازه مجاز تعیین‌شده
  • انتخاب گزینه صحیح
  • کلیک بر روی دکمه «ارسال پاسخ»

پس از پایان مهلت مسابقه، در مقابل گزینه انتخابی خود عددی را مشاهده می‌نمایید که ضریب تاثیر آن است. معنی ضریب تاثیر این است که چنانچه پاسخ انتخاب‌شده شما گزینه صحیح باشد، پس از انتشار پاسخ مسابقه، میزان امتیازی که به‌عنوان جایزه امتیازی دریافت خواهید نمود، معادل حاصل‌ضرب این عدد در امتیاز ورودی شما به آن مسابقه است.

لازمه شرکت در مسابقات جسورانه، قرار دادن بخشی از امتیاز بآشگاه به‌عنوان امتیاز مشارکت در مسابقه است. به این معنا که با حضور در مسابقه جسورانه معادل امتیازی که در بازه حداقل و حداکثر امتیاز تعیین‌شده قرار دارد، در محل تعبیه‌شده وارد می‌کنید، از حساب بآشگاه شما کسر خواهد شد. در این خصوص نکات و مواردی وجود دارد که لازم است به آن دقت و توجه کافی داشته باشید. این موارد در بخش قوانین و مقررات قابل‌ملاحظه است.

مقایسه مسابقات عادی و مسابقات جسورانه

مسابقات جسورانه به بآشگاه اضافه‌شده است تا در کنار مسابقات عادی (مسابقات قبلی) هیجان بیشتری را برای شرکت‌کنندگان در برداشته باشد. این دو نوع مسابقه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی باهم دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • کلیه علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات عادی و جسورانه، باید عضو بآشگاه مشتریان آگاه باشند.
  • با ارسال پاسخ در هر دو نوع مسابقه، میزان ۲۰ امتیاز به‌عنوان امتیاز حضور در مسابقه، بدون توجه به نتیجه آن به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.
  • با ارسال پاسخ در هر دو نوع مسابقه، امکان اصلاح یا حذف آن وجود ندارد.
  • با شرکت در مسابقات عادی، امتیازی از شرکت‌کنندگان کم نمی‌شود؛ اما در مسابقات جسورانه، امتیازی معادل امتیاز مشارکت که شرکت‌کننده تعیین می‌کند، از کل امتیازات وی کسر می‌شود.
  • امتیاز پاسخ صحیح برای سوالات عادی برابر با مقدار امتیازی است که مدیر سایت برای آن سوال تعریف کرده است؛ اما در مسابقات جسورانه، امتیاز پاسخ صحیح، عدد ثابتی نبوده و از قبل مشخص نیست. امتیاز برندگان مسابقه جسورانه برابر است با حاصل‌ضرب امتیاز مشارکت وی در نرخ برد

به‌عنوان‌مثال فرض کنید شخص الف در مسابقه جسورانه‌ای شرکت کرده و گزینه ۳ را به‌عنوان پاسخ ارسال نموده است. اگر ضریب تاثیر این گزینه برابر با ۱٫۲ و امتیاز ورودی این فرد در این سوال برابر با ۱۰۰۰ باشد، چنانچه پس از انتشار پاسخ، شخص الف برنده مسابقه بود معادل حاصل‌ضرب عدد ۱٫۲ در عدد ۱۰۰۰ جایزه امتیازی خواهد گرفت.

  • در صورت لغو سوال مسابقه عادی در هر مرحله (پیش از انتشار پاسخ صحیح یا پس‌ازآن)، امتیازی از شرکت‌کنندگان کسر نمی‌شود یا امتیازی به ایشان اضافه نمی‌شود؛ اما در مسابقات جسورانه، اگر سوالی لغو شود:
  • چنانچه پاسخ سوال منتشرشده و امتیاز برندگان تخصیص داده‌شده باشد، امتیازی از برندگان کسر نمی‌شود، اما امتیاز ورودی بازندگان، به ایشان بازگردانده می‌شود.
  • چنانچه پاسخ سوال منتشرنشده و امتیاز برندگان تخصیص داده نشده باشد، امتیازی از شرکت‌کنندگان کسر نمی‌شود، اما امتیاز مشارکت آن‌ها، به‌حساب کاربری بآشگاهشان بازگردانده می‌شود.

مسابقات جسورانه با هدف ایجاد انگیزه بیشتر در یادگیری و افزایش دانش بورسی خصوصاً در زمینه پیش‌بینی روند حرکتی سهام، طراحی شده است. قوانین، شرایط و نحوه شرکت در این مسابقات، در این مطلب توضیح داده شده است. این مسابقات بزودی در بخش مسابقات بآشگاه قرار داده خواهد شد.

  • Mr.Reza

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی